Wednesday 5 February 2014

Testimoni pengguna produk Shaklee semasa hamil.

Bismillah

Saya nak kongsikan satu testimoni customer, Puan Mareeya Muda yang menggunakan produk Shaklee semasa mengandung. Saya telah edit sedikit untuk memudahkan bacaan. Jemput baca :)

=========================================================================

PERBEZAAN MENGANDUNG PERTAMA & KEDUA

Sekarang kandungan saya sudah masuk 23 minggu. Kira dah nak masuk 6 bulan. Saya alami perbezaan yang ketara antara mengandung sekarang dan yang pertama dulu.

1st pregnant : Saya belum kenal Shaklee... Saya makan vitamin klinik kerajaan which is ade folik asid, b complex, iron tablet & Vit c.... Tapi saya bukan jenis yg compliance sangat... Selalu saya skip ubat-ubat klinik ni...hihi...Saya selalu minum susu dutch lady & fresh milk... Saya tak minum anmum sebab Misi klinik kata tak bagus (saya pernah minum skali je.. Dah beli sekotak anmum coklat...then lepas Misi kata  tak elok terus sy stop)

Pregnant sekarang : saya makan full set shaklee untuk ibu mengandung which is ade ESP, VITALEA, VITAMIN C, OSTEMATRIX, B COMPLEX...OMEGA sy akan start consume lepas 6 bulan nanti.... Sama mcm pregnant 1st dlu sy bkn la jenis compliance sangat... Hihi... Tapi saya lebih disiplin sikit banding pregnant 1st dlu... Susu saya jarang minum skang... Sangat jarang...

Pregnant 1st :
•• sy alami alahan sangat teruk... Lembikkk.. Saya selalu ke emergency department... Kene cucuk masuk air... Kene masuk wad semalaman sbb hyperemesis gravidarum....(alahan teruk)... Saya selalu MC sebab alahan teruk smpai geng-geng wad mengata.. (Tapi ada aku kesah??? aku yg rase... Bukan hampa...hahaha).
•• Saya selalu kene tangkap mengkarung sebab tak cukup kalsium...alaaaa, kejang kaki tu.... Setiap malam saya menjerit panggil laki suruh tarik kaki... Haha.. Sampai dia kata, Awak ni jangan la jerit mlm-malam..Kang ape pulak org pikir... Hahaha (ade aku kesah???)
•• seawal kandungan 5 bulan keluar stretch mark!!!! Byk!!! Hitam!!! Ya Allah..sangat stress.. Dari awal kehamilan saya sapu mcm-macam... Bio oil laa, minyak Johnson laa.. Tapi ade jugak.. (takdapat terima kenyataan).. dan paling tak best kesan stretch mark tu saya jadi sangat gatallllll..... Tergaru-garu perut mcm monyet...hahaha
•• saya mudah letih, sakit pinggang...
•• saya alami keputihan yg teruk... (Sgt teruk smpai kene masuk pessari... Ok, taknak cite byk bab ni)

2nd pregnant :
•• Alahan still ade.. Melepek jugak tapi tak seteruk yg 1st... Saya  tak pernah ke emergency department, tak pernah masuk wad... & tak PERNAH MC!!!
•• Setakat ni dah 23 minggu, sy tak pernah lagi kene tangkap mengkarung.. Kire malam-malam takde la saya terjerit-jerit... Hahaha
•• Setakat ni masih takde stretch mark.... Takde lansung.. Saya sapu minyak Johnson je..Hihi... So takde la tergaru-garu lagi mcm monyet..
•• Saya lebih bertenaga of cozzzz
•• Tiada langsung keputihan!!! Magic!!

Ok... Ni testimoni setakat ni.. Panjang lebarrr... nanti saya klongsi lagi testimoni sampai la lepas bersalin nanti...


=========================================================================

Ok. Dah baca? Menarik pengalaman puan ni. Jadi kepada ibu-ibu yang sedang mengandung dan ingin mencuba produk Shaklee, boleh hubungi saya.


Terima kasih kerana membaca

Ummusumayyah274
Shaklee Independent Distributor
ID: 1084356
0196835149


No comments:

Post a Comment